Logo

عملكرد موفق ايكنا از ثمرات رويكرد قرآنی جهاد دانشگاهی است

سه شنبه , 21 تیر 1390 , 11:11

iqnaگروه سياسی: منتخب مردم قم در مجلس معتقد است عملكرد قابل توجه و موفق خبرگزاری ايكنا را بايد از ثمرات رويكرد قرآنی جهاد دانشگاهی دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمين علی بنايی، منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، با اشاره به بيانات مقام معظم رهبری درباره نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی از جمله اينكه «جهاد دانشگاهی مولود مبارك انقلاب است»، گفت: اين نهاد در هر عرصه‌ای كه تاكنون ورود كرده، موفقيت‌های خوبی به دست آورده است.

وی با بيان اينكه فعاليت‌های جهاد دانشگاهی از بدو تأسيس با شور حماسی و روحيه انقلابی دنبال شده، تصريح كرد: اين نهاد علی‌رغم فراز و نشيب‌هايی كه داشته، همچنان در مسير اصلی خود در حركت است.

اين نماينده مجلس هشتم در ادامه به فعاليت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی اشاره كرد و افزود: تأسيس خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) از جمله مهم‌ترين توفيق‌های اين نهاد در حوزه فعاليت‌های قرآنی و دينی است؛ چرا كه اين خبرگزاری به خوبی اخبار مربوط به فعاليت‌های قرآنی در كشور را پوشش داده و به نظر می‌رسد در بسياری از موارد پيشقدم بوده و از جلوتر از برخی از مؤسسات فرهنگی كشور حركت كرده و توفيق‌های خوبی هم داشته است.

بنايی پرداختن به معرفی و تكريم چهره‌های قرآنی كه سال‌ها در راه ترويج فرهنگ قرآنی تلاش كرده‌اند، بزرگداشت خادمان قرآن، مفسران بزرگ، پژوهشگران و صاحب‌نظران قرآنی و انعكاس اخبار قرآنی را از جمله مهم‌ترين و شاخص‌ترين فعاليت‌های خبرگزاری ايكنا عنوان كرد.

وی با تأكيد مجدد بر اينكه عملكرد و فعاليت‌های خبرگزاری ايكنا را بايد از توفيقات جهاد دانشگاهی دانست، اظهار اميدواری كرد اين خبرگزاری با گسترش فعاليت‌های خود با توجه به اعتبارات مناسبی كه از سوی مجلس شورای اسلامی برای فعاليت‌های قرآنی در نظر گرفته شده، تأثيرگذارتر از پيش حركت كند و به همين ميزان فعاليت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی گسترش يابد.

منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره راهكارهای افزايش تأثيرگذاری فعاليت‌های دينی و قرآنی جهاد دانشگاهی اظهار كرد: به هر حال جهت‌گيری اين نهاد انقلابی به سمت فعاليت‌های قرآنی امری مبارك و ارزشمند است ولی برای تعميق و ترويج آموزه‌های قرآنی ما نيازمند بحث‌های كارشناسی بيشتری هستيم تا آحاد جامعه انس بيشتری با قرآن داشته باشند، قرآن وارد متن جامعه باشد و اين آموزه‌ها بر امور اجرايی كشور حاكم باشد.

بنايی در پايان خاطرنشان كرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند با استفاه از ظرفيت‌های خود، وارد اين بحث‌های كارشناسی شود و نتايج آن ارائه كند تا آحاد جامعه نتيجه حاكميت قرآن را به صورت عينی احساس كنند.

خبرگزاری قرآنی ایران (لینک اصلی)
سه شنبه 21 تیر 1390

 

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.