شنبه, 01 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

تشریح چالش ها و دغدغه های دانشجویان توسط دکتر بنایی

http://multimedia.mehrnews.com/Original/1391/12/23/IMG17124413.jpgحجت الاسلام والمسلمین دکتر علی بنایی در جلسه هم اندیشی اساتید موسسه آموزش عالی طلوع مهر به تشریح چالش ها و دغدغه های کنونی دانشجویان و ارائه پیشنهاداتی در جهت کاهش این چالش ها پرداخت.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: بالا رفتن کیفیت آموزش و تربیت نسل جوان و فرهیخته در دانشگاه های استان نیازمند پرداختن به چالش ها و دغدغه های دانشجویان و انجام اقداماتی در جهت پاسخگویی به نیاز آنهاست.
وی اظهار داشت: بطور کلی دانشجویان کنونی در حیطه هایی همچون آموزش و پژوهش، اوقات فراغت، رفاه و اقتصاد، سلامت و بهداشت و اشتغال (آینده کاری) دارای دغدغه های بحقی هستند که می توان با برنامه ریزی و آینده نگری پاسخگوی این نیازها بود.
حجت الاسلام دکتر بنایی در رابطه با دغدغه دانشجویان در حوزه آموزش و پژوهش اظهار داشت: بهنگام سازی منابع درسی متناسب با آخرین دستاوردها علمی روز دنیا در کنار افزایش اعضای هیئت علمی نخبه دانشگاه ها و همچنین اصلاح روش ها و متدهای آموزشی و پژوهشی منطبق بر آخرین استانداردها می تواند در این زمینه راهگشا باشد.
وی تصریح کرد: علاوه بر این باید با حمایت مادی و معنوی از دانشجویان ممتاز و نخبه و همچنین طرح های پژوهشی برتر، زمینه های انگیزشی بیشتر دانشجویان در امور پژوهشی فراهم شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی لزوم توجه به اوقات فراغت را از دیگر اقدامات پیشنهادی جهت رفع یا کاهش چالش دانشجویان بر شمرد و گفت: توسعه کمی و کیفی تورهای علمی، گردشگری و زیارتی دانشجویی به همراه حمایت از تشکل های (سیاسی، فرهنگی، ورزشی، اجتماع و هنری) دانشجویان از جمله اقداماتی است که باید در دانشگاه ها ملموس تر گردد.
دکتر بنایی ادامه داد: جسمی سالم و ذهنی پر نشاط پتانسیل بالایی جهت علم آوزی و تحقیقات میدانی دارد از این رو باید به برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری دانشجویان نیز اهتمام بیشتری ورزید.
نماینده مردم قم در مجلس هفتم و هشتم در ادامه موضوع رفاه و وضعیت اقصادی دانشجویان را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: با توجه به تحصیل بسیاری از دانشجویان در دانشگاه های غیر دولتی می بایست اقداماتی در زمینه کاهش دغدغه دانشجویان در زمینه پرداخت شهریه و سایر مشکلات اقتصادی پیش روی نسل جوان جامعه صورت گیرد.
وی گفت: حمایت مالی از دانشجویان سرپرست خانوار، ایجاد بسترهای قانونی لازم و حمایت از دانشجویان جهت اشتغال در حین تحصیل و افزایش میزان تسهیلات بانکی ارائه شده توسط صندوق رفاه دانشجویی از جمله اقداماتی است که می تواند بخشی از دغدغه اقتصادی دانشجویان را مرتفع سازد.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر بنایی همچنین در رابطه با لزوم توجه به موضوع سلامت و بهداشت جامعه دانشجویی گفت: گسترش کمی و کیفی بیمه های پایه و تکمیلی در کنار حمایت از تأسیس و گسترش مراکز درمانی و بهداشتی وابسته به دانشگاه ها جهت ارائه خدمات درمانی و دارویی به دانشجویان بخشی از دغدغه دانشجویان در این حوزه است.
وی در پایان به موضوع اشتغال و آینده کاری دانشجویان اشاره کرد و ابراز کرد: می بایست با تقویت و گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه ها و اعطای تسهیلات مناسب اشتغال به دانشجویان پس از فراغت از تحصیل جهت کارآفرینی، آینده کاری دانشجویان را نیز مورد توجه قرار داد.
دکتر بنایی گفت: ایجاد موازنه بین خروجی فارغ التحصیلان دانشگاه ها با نیاز و ظرفیت بازار کار نیز می بایست در دستور کار قرار گیرد تا ان شاء الله شاخص بیکاری قشر تحصیلکرده جامعه کاهش یابد.

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM