Logo

نماینده باید وکیل المله باشد

دوشنبه , 03 بهمن 1390 , 14:50

majlesیک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس،گفت:کاندیداها باید از جذب شدن به کانون‌های قدرت و ثروت بپرهیزند،چرا که در آینده همین کانون‌ها از نماینده تقاضاهایی خواهند داشت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری خانه ملت؛حجت الاسلام علی بنایی،با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس نباید با کانون‌های قدرت و ثروت ارتباط داشته باشند،به ایسنا گفت:مقام معظم رهبری در روز۱۹ دی سخنان بسیار مهم و راهبردی در این زمینه بیان کردند که مانند همیشه راهگشا بود و نکات اساسی و کلیدی را شامل می شد.

وی ادامه داد: نکته‌ای که مقام معظم رهبری تاکید داشتند و باید به آن توجه کرد این است که نماینده به اعتبار اینکه از ملت رای می گیرد و باید وکیل المله باشد باید نسبت به حق و حقوق ملت متعهد باشد و همیشه سمت و سوی احقاق حق ملت را داشته باشد.

نماینده مردم قم در مجلس عنوان کرد: برای همیشه باید این رنگ و صفت در نماینده محفوظ بماند و اگر نماینده بخواهد جذب کانون‌های ثروت و قدرت شود، مانع از ایفای نقش نمایندگی است.

بنایی، با بیان اینکه نماینده باید وکیل المله باشد تا بتواند از حق ملت دفاع کند، افزود: کاندیداها باید مانع تضییع حقوق ملی شوند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان تصریح کرد: اگر کاندیدای نمایندگی به مال اندوزان طمع داشته و سخنگوی آنها بوده و با عوامل قدرت در ارتباط باشد، باید بعد‌ها از منافع آنها دفاع کند. در این فرض به طور قطع نماینده از وظیفه نمایندگی خارج می‌شود و نمی تواند به سوگندی که یاد کرده، پایبند بماند.

بنایی ادامه داد: نماینده باید وکیل المله باشد، نسبت به حقوق ملت وفادار بماند و جذب کانون های ثروت و قدرت نشود چرا که در آینده همین کانون ها طلب‌کار می شوند و احتمالا از نماینده تقاضاهایی خواهند داشت.

وی افزود: این روش در اروپا و غرب بسیار مرسوم و آسان است ولی ما با توجه به آموزه های دینی ،اخلاقی و ایمانی نمی توانیم به سبک غرب عمل کنیم .

عضو فراکسیون اصولگرایان گفت: به همین قیاس نماینده اگر بخواهد بداخلاقی کند و اخلاق اسلامی و رقابت سالمی را در انتخابات رعایت نکند از مسائل اخلاقی نیز دور می شود.

نماینده مردم قم در مجلس، با تاکید بر اینکه نگاه به مجلس نگاه مردم سالاری دینی است، یادآور شد: مردم براساس آموزه‌های دینی واعتقادات مذهبی پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند و اگر قرار باشد نگاه نماینده نگاهی غیر از نگاه ملی باشد، قطعا در دفاع از حقوق ملت دچارخسران خواهد شد.

بنایی، با اشاره به فرموده امام (ره) و فرمایشات مکرر مقام معظم رهبری گفت: مجلس در راس امور است و هر کسی که ادعا، استنباط و یا تلقی از قانون کند که مجلس در راس امور نیست قطعا جایگاه قوا را در کشور نشناخته و جایگاه مجلس شورای اسلامی در قانون اساسی را درک نکرده است.

بنایی، مجلس شورای اسلامی را مجلسی ضد دیکتاتوری و ضد استبداد دانست و گفت: ما اگر بخواهیم به سابقه ملی ایرانیان رجوع کنیم متوجه خواهیم شد که ایرانیان انقلاب کردند تا فساد استبداد را رفع کنند و در قانون اساسی مجلس را تعبیه کردند تا مانع بروز هر گونه دیکتاتوری و استبداد شوند.

نماینده مردم قم در مجلس، با بیان اینکه مجلس برای دو قوه دیگر ریل‌گذاری می کند و آنها را در مسیر قرار می دهد، عنوان کرد: اگر نگاه برخی مسوولان به سمت قدرت‌طلبی و کارهای خلاف باشد مجلس با ابزارهای نظارتی که در اختیار دارد جلوی انحراف را خواهد گرفت.

وی گفت: اگر مجلس بخواهد به شکل واقعی، در راس امور بماند واقتدارش را حفظ کند ملت باید در انتخابات حضور پرشور داشته و مطمئن باشند که کشوربر مبنای نظام مردم سالاری دینی اداره می‌شود.

خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (لینک اصلی)
دوشنبه 3 بهمن 1390

 

 

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.