Logo

حکومت‌های سلطه‌گر در کمین حکومت های اسلامی هستند

سه شنبه , 15 شهریور 1390 , 16:19

001عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت ناپایدار کشورهای انقلابی گفت: کشورهای انقلابی در برقراری ارتباط با ابرقدرتها برای رفع نیازهای خود هوشیار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین علی بنایی" در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت، درباره سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر هوشیاری ملت های انقلابی منطقه برای جلوگیری از مصادره انقلاب آن­ها از سوی قدرت­های سلطه­گر گفت: کشورهایی که سابقه­ای طولانی در سلطه ­طلبی و استعمارگری دارند وقتی با موج بیداری ملت­ها مواجه می­شوند در اولین گام سعی در ایستادگی در مقابل این موج و خفه کردن آن در نطفه دارند اما بعد مدتی که ملت­ها بر خواست خود پافشاری می کنند، طبیعی است که توان مقاومت نداشته و حذف می شوند.

نماینده قم با بیان این که شکست سلطه طلبان در مرحله اول فرصتی است تا آن ها برای اجرای برنامه­های بعدی خود آماده شوند، افزود: پس از این که کشورهای سلطه­طلب نتوانستند در مقابل خواست ملت­ها ایستادگی کنند کنار کشیده و به گوشه ای می خزند تا شرایط را برای پیاده کردن سیاست‌های مورد نظر خود مناسب ببینند.

عضو کمیسیون برنامه وبودجه و محاسبات، نیاز کشورهای انقلابی را محل سوء­استفاده حکومت های سلطه­گر دانست و خاطرنشان کرد: بعد از هر انقلابی مردم نیاز به دولت مردانی کارآمد، قوانینی موثر و سرمایه گذاری مالی دارند، این جا دقیقا همان ورودی است که سلطه‌طلبان از آن بهره می گیرند.

بنایی نیازهای فرهنگی، تکنولوژیکی، اقتصادی، صنعتی و ... را سرچشمه ورود کشورهای استعماری به کشورهای انقلابی عنوان کرد و ادامه داد: کشورهای انقلابی به دلیل شرایط خاص و نیاز به کمک در بخش­های مختلف، شرایط کشورهای سلطه طلب را پذیرفته و این دقیقا همان پنجره­ای است که محل ضربه زدن و منحرف کردن انقلاب ها می شود.

او بهره­گیری از دولتمردان وابسته و برقراری رابطه برای انتقال تجربیات را از دیگر مسیرهای ورود سلطه‌گران در کشورهای انقلابی دانست و اضافه کرد: با چنین اقداماتی است که افراد نفوذی تحت حمایت حکومت­های سلطه­گر، جهت شعارهای انقلابی را عوض کرده و در نهایت انقلاب را به نفع خود مصادره می‌کنند.

عضو فراکسیون اصولگرایان با اشاره به فروپاشی حکومت "حسنی مبارک" در مصر تصریح کرد: شکل­گیری انقلاب در این کشور و فروپاشی حکومت دیکتاتوری حسنی مبارک، در مرحله اول غرب را برآن داشت عقب نشسته تا در فرصت مناسب تری بتواند بهره برداری لازم را از حرکت انقلابی مردم داشته باشد اما هوشیاری ملت مصر سبب شد تا توطئه های آن ها خنثی شود.

بنایی تاکید کرد: دیگر ملت­های انقلابی هم باید هوشیار باشند چرا که توطئه استعمارگران همواره در کمین است.

نماینده قم، انقلاب اسلامی ایران را در طول ۳۲ سال پیروزی انقلاب سرشار از تجربه های مختلف در زمینه مواجهه با توطئه­های دشمنان دانست و افزود: تجربه نخست وزیری بنی صدر، ترور شخصیت های انقلابی در اوایل انقلاب، حمله عراق به ایران همه از جمله اقداماتی بود که با هدف منحرف کردن انقلاب صورت می‌گرفت که البته هیچ کدام منجر به نتیجه نشد.

بنایی بهترین راه انتقال تجربیات انقلاب اسلامی ایران به کشورهای انقلابی منطقه را انتشار اطلاعات، تجربیات و اخبار دانست و ادامه داد: با وجود وسایل پیشرفته ارتباط جمعی دیگر نیازی به انتقال تجربیات از مبادی رسمی نیست، کافی است اطلاعات جمع آوری و در سایت­ها منتشر شود تا دیگران بتوانند از آن بهره­برداری لازم را داشته باشند.

رهبر معظم انقلاب در سخنان عید فطر به مردم کشورهای منطقه هشدار دادند مواظب باشند قدرتهای سلطه گر انقلاب آنها را به نفع خود مصادره نکنند.

خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (لینک اصلی)
سه شنبه 15 شهریور 1390

 

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.