Logo

تقويت بنيان‌هاي اسلامي از بركات سفر رهبر معظم انقلاب به قم است

سه شنبه , 27 مهر 1389 , 01:00

حجت‌الاسلام علي بنايي، تصريح كرد: نهايت سفر مقام معظم رهبري به قم، به تقويت بنيان‌هاي اسلامي، روحانيت، مرجعيت و ولايت فقيه مي‌انجامد.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به سفر مقام معظم رهبري به قم به خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: اين سفر داراي اثرات داخلي، خارجي، عمراني، استاني، فرهنگي و حوزوي است.

به گفته وي، اين سفر موجب تقويت، انسجام و استحكام بيشتر جايگاه ولايت فقيه و جايگاه مرجعيت مي‌شود، چرا كه مقام معظم رهبري خود از مراجع جهان هستند و مقلدين بسياري دارند.

وي با اشاره به جايگاه زعامت مسلمين توسط رهبر معظم انقلاب، گفت: اين سفر و ارتباط پيوسته مقام معظم رهبري با مراجع عظام تقليد موجب مي‌شود كه تفكراتي كه مي‌خواهند اسلام را منهاي روحانيت و منهاي سياست جلوه دهند از ميان برود و در نتيجه جايگاه تفكر اسلامي و جايگاه روشن اسلام در زندگي اجتماعي و كارآمدي دين در عرصه سياست به نمايش گذاشته مي‌شود.

به تاكيد بنايي، بازتاب اين سفر تقويت و استحكام‌بخشي و كارآمدسازي بيشتر دين در عرصه‌هاي مختلف زندگي و حيات بشري است.

نماينده مردم قم در خانه ملت، با اشاره به استقبال بي‌نظير و پرشكوه مردم در بدو ورود رهبر معظم انقلاب، گفت: قمي‌ها از روزهاي قبل در آمادگي كامل به سر مي‌بردند؛ امروز نيز كه مقام معظم رهبري تشريف آوردند، مردم استقبال گرم و صميمي خود را نشان دادند و با شور و حرارت به ديدار ايشان شتافتند؛ اين امر به حدي بود كه باعث شد رهبر معظم انقلاب در ديدار مختصري كه با علما و بزرگان حوزه در مسجد مطهري داشتند، از اين‌كه با تاخير به اين جلسه رسيدند، عذرخواهي كنند و اظهار نمايند كه خونگرمي مردم قم و جمعيت عظيم استقبال‌كننده موجب كند شدن حركت و تاخير شد.

وي با اشاره به ارتباط زياد حضرت آيت‌الله خامنه‌اي - دامت بركاته - با قم به دليل سپري كردن دوران تحصيلات، گفت: ايشان فرمودند كه من قم را مي‌شناسم و اين خونگرمي از قديم بين اهل قم بود كه باعث شد با اين بصيرت و نشاط در صحنه حاضر شوند.

وي افزود: ايشان در سخنراني خود به تعريف جايگاه قم پرداختند و به جايگاه قم در جمهوري اسلامي و در نقشه مهندسي جهان اسلام اشاره كرده و نقش قم را در توليد فكر ديني، علم ديني، تشكيل كرسي‌هاي نظريه‌پردازي و توليد علم يادآور شدند. هم‌چنين نقش قم در رفع شبهات مطرح در جهان اسلام را ستودند.

بنايي گفت: مقام معظم رهبري هم‌چنين به بازخواني نقشه دشمنان پرداختند و فرمودند كه آنها سعي دارند اسلام را بدون روحانيت جلوه دهند و قصد دارند اسلام را جدا از سياست نشان دهند.

به گفته وي، با توجه به تاكيدات مقام معظم رهبري راه‌حل اين است كه با بصيرت بتوانيم نقشه دشمن را بخوانيم و راهي كه آن نقشه در پيش گرفته را افشا كنيم و بدانيم كه راه تقويت و كارآمدي دين، پافشاري بر اصولي است كه آنها عليه آن تبليغ مي‌كنند. يعني معتقديم روحانيت، كارشناسان ديني و مفسران اسلام هستند، به علاوه عدم جدايي دين از سياست اصلي است كه بايد سرلوحه كارهاي ما قرار گيرد.

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران (لينك اصلي)
سه شنبه 27 مهر 1389

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.