جمعه, 25 خرداد 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

نماینده قم: تبیین تحولات جدید جهان اسلام برای نسل جدید ضروری است

006نماینده مردم قم در مجلس، گفت: امروز نشانه‌هایی از افول و سقوط نظام سرمایه‌داری در جهان قابل مشاهده است و تحولاتی که مدتی است که در جهان اتفاق افتاده را باید مؤیدی بر این مدعا خواند، زیرا انقلاب اسلامی ایران منشأ بسیاری از تحول‌های دنیای کنونی است که باید برای نسل جدید تبیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین علی بنایی در گفت‌وگو با ارمغان، با بیان این که موج آزادی‌خواهی که امروز جهان عرب را درنوردیده از اثرات انقلاب اسلامی ایران است، افزود: آن‌چه امروز از پیروزی انقلاب و اثرات آن در جهان مشاهده می‌شود برای ما ملموس‌تر و عینی‌تر است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، گفت: اما هر چه قدر زاویه‌های انقلاب را بشکافیم به عمق آن بیشتر پی خواهیم برد، تا‌کنون در طول تاریخ یک‌هزار و ۴۰۰ ساله اسلام هیچ حادثه‌ای با اندازه واقعه باشکوه انقلاب ایران ظرفیت آن را نداشته که در جهان یک موج ایجاد کند و موج آزادی‌خواهی که امروز کشور تونس و جهان عرب را درنوردیده از اثرات آن انقلاب است و اگر ما بخواهیم کارآمدی انقلاب را ببینیم باید تأثیر آن را بر سایر کشور‌ها نگاه کنیم و مورد بررسی قرار دهیم.

وی با بیان این‌ که امام خمینی‌(ره) ترس را از مردم ایران و مسلمانان جهان گرفت و امروز ما در مصر شاهد آن هستیم که مردم با دست خالی می‌جنگند و نظامیان را خلع سلاح می‌کنند و با شرایط به‌وجود آمده صحنه‌های انقلاب روز به روز و ساعت به ساعت در مصر تکرار می‌شود و مردم برای مطالبه‌های خود مبارزه می‌کنند، بیان کرد: بی‌شک مسلمانانی که شخصیت آن‌ها سال‌ها تحقیر شده است با الهام از انقلاب اسلامی می‌توانند عزت خود را دوباره به دست بیاورند.

بنایی تصریح کرد: امروز شرایط جهان اسلام به خوبی می‌تواند تبیین‌کننده سال ۵۷ و انقلاب اسلامی ایران برای نسل سوم انقلاب باشد، ما به‌دنبال صدور انقلاب اسلامی هستیم و باید بدانیم که همین حس اسلام‌ خواهی ، آزادی‌ خواهی و استقلال‌ طلبی برگرفته از انقلاب زمانی که در مردم نهادینه شود در جهان خودبه‌خود رخ می‌دهد و امروز انقلاب ایران زمینه ساز تغییرات در جهان است.

وی ادامه داد: پیروزی انقلاب ایران در اواخر قرن بیستم و در شرایطی بود که جهان به دو قطب سرمایه‌گذاری و کمونیست تقسیم شده بود و پیروزی انقلاب در سال ۱۹۷۹ میلادی به‌طور غیرمنتظره روی داد به‌طوری که همه تحلیل‌گران سیاسی جهان، آمریکا و انگلیس را در بهت و حیرت فرو برد.

نماینده مردم قم در مجلس، گفت: با توجه به شرایط منطقه و وجود تسلط رژیم سلطنتی بر ایران کسی تصور این‌ که اسلام بتواند در منطقه بروز کند را نمی‌کرد و این برای دشمنان اسلام با آن‌که نمی‌دانستند پیروزی انقلاب اسلامی چه عواقبی برای آنان خواهد داشت، بسیار آزار‌دهنده بود.

وی ادامه داد: با گذشت افزون‌بر سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی امروز افزون‌بر هر زمان دیگری تأثیر‌های انقلاب اسلامی ملموس‌تر شده است، پدیده مبارک انقلاب اسلامی برای دشمنان بسیار آزار‌دهنده بود از این‌رو آن‌ها با نقشه‌های مختلف در مقابل انقلاب توطئه کردند.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هشتم، یادآورشد: با وجود دسیسه‌ها و مکرهای مداوم ملت ایران، امروز انقلاب اسلامی راه خود را پیدا کرده و با عزت به مسیر قله‌های تعالی و پیشرفت حرکت می‌کنند.

وی با تأکیدبر این ‌که موجی که انقلاب اسلامی ایران در جهان ایجاد کرده، دنیا را در آستانه تحولی عظیم قرار داده است، گفت: تمدن‌سازی‌ یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های انقلاب اسلامی است و بحمدلله با گذشت افزون‌بر سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی دانشمندان و جوانان ایران زمین با تکیه به ارزش‌های ایمانی و دینی، دستاوردهای گوناگونی را در عرصه‌های مختلف بدست آورده‌اند و در حال فتح قله‌های پیشرفت و تعالی هستند.

این نماینده مجلس، ادامه داد: آن‌چه در تونس و مصر در حال اتفاق افتادن است، خارج از تصور و محاسبات سرویس‌های جاسوسی استکبار است، این حرکت با یک قیام مردمی آغاز شد و تبدیل به موجی فراگیر و گسترده شد که همه کشورهای عربی را نگران کرده است.

وی یاد‌آور شد: دستاوردهایی که نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف بدست آورده، بی‌بدیل و بی‌نظیر است و این برکات و دستاوردها باید برای نسل جوان تبیین شود، امروز نشانه‌هایی از افول و سقوط نظام سرمایه‌داری در جهان قابل مشاهده است و تحولاتی که در جهان اتفاق افتاد را باید مؤیدی بر این مدعا خواند.

خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (لینک اصلی)
دوشنبه 25 مهر 1390

 

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM