شنبه, 15 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

در رثای مروج بزرگ معارف اهل بیت (علیهم السلام)

بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت شخصیت فرهنگی فرهیخته، مرحوم حاج محمدتقی انصاریان خوانساری را به عموم خاندان، خانواده و فرزندان، دوستان و همکاران تسلیت عرض می‌نمایم.
آن مرحوم با انگیزه فراوان و نشاط فوق العاده، علی‌رغم سختی‌ها و مشکلاتی که در پیش رو داشت، دشوارترین راه را برای ترویج معارف ناب مکتب اهل البیت(ع) برگزید.
خدمات آن مرحوم در ترجمۀ آثار و انتشار کتب به زبان‌های گوناگون و ارسال آنها به دوردست‌ترین نقاط جهان بر هیچ کس پنهان نیست.
مرحوم انصاریان در ولای اهل بیت و عشق به خاندان عصمت و طهارت و حضرت صدیقه کبری (سلام الله علیها) چنان واله و شیدا بود که آثار ان حقیقتاً در تمام سال‌های عمر با برکتش به شکل‌های مختلف تبلور داشت.
دلسوزی و دانایی و توانایی‌اش در پیگیری و به ثمر رساندن کارهای سخت و ناهموار، از وی چهره‌ای آزموده ساخته بود که با درستی و راستی و با صداقت خواسته‌اش را تعقیب می‌کرد و سال‌ها انتظار می‌کشید تا نتایج اقداماتش به بار بنشیند.
مرحوم انصاریان در خدمات قرآنی هم کم‌نظیر بود، علاقه وافر او به گردآوری نسخ قرآنی از سراسر جهان از علاقمندی‌های دائمی او به شمار می‌رفت.
او مشاوری امین، کاردان و خبره و دردآشنا در حوزه‌ نشر برای شخصیت‌های علمی و حوزوی و مراجع عظام تقلید (حفظهم الله) ومولفان وپژوهشگران بود. همگان اخلاق نیکو و صبر و استقامت و امانتداری وی را در کارها می‌ستودند.
آن مرحوم در سفر ودر حضر بسیارخوش خلق و خوش رفتار بود، در جلسات خصوصی و عمومی خوش مشرب و مردم‌دار بود.
هیچ‌گاه دیده نشد کسی از جلسات مکرر با او مکدّر و گله‌مند باشد، بلکه همیشه با نکات بدیع و شنیدنی و نقل حکایت تاریخی و یا قضایایی که خود شاهد آن بوده اعضای جلسه را به وجد می‌آورد.
مرحوم انصاریان اهل قلم و ادب بود، وقایع گذشته وحال را به‌خوبی تحلیل می¬کرد و در مسائلی که خودش در آن نقش آفرین بود از توانایی ذهنی بالایی برخوردار بود.
آثاری که از وی به‌جا مانده است ثمره چند دهه تلاش و فعالیت مستمر است که با توجه با اعتقادات و رسالتی که بر دوش خود احساس می‌کرد، آنها را به سرانجام رساند.
مرحوم انصاریان در مسائل عبادی و انجام فرایض و نوافل و مجالس سوگواری برای اهل بیت (علیه السلام) و اطعام و رسیدگی به ضعفا و مستمندان سر از پا نمی‌شناخت و در یک کلام، او یکی از پرکارترین و موفق‌ترین جهادگر آن عرصه فرهنگی و مرزبان اعتقادی مکتب علوی در داخل و خارج از کشور در مناطق شیعه نشین و اهل سنت بود.
او با بسیاری ازاندیشمندان وعناصر اصلی جریانات فکری جهان اسلام در دهه‌های معاصر ارتباط نزدیک داشت و همیشه در انجام رسالت خویش پیشتاز و پیش‌آهنگ بود و لحظه‌ای سستی وخستگی به خود راه نمی‌داد.
از درگاه ایزد متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای خاندان بااصالت انصاریان، خصوصاً همسر مکرمه و فرزندان وبستگان سببی ونسبی، صبر و اجر مسألت می‌نمایم.

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM