جمعه, 28 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

قم می تواند بستری مناسب برای انتشار آرمان های انقلاب در قالب شعر باشد

1_12.jpgخبرگزاری رسا ـ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه شعر در حوزه های علمیه گفت: قم به عنوان شهری مذهبی می تواند بستری مناسب برای انتشار آرمان های انقلاب در قالب شعر باشد.

 

 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی بنایی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی امروز عصر در مراسم اختتامیه جشنواره ملی شعر طلاب و دانشجویان کشور با اشاره به جایگاه شعر در حفظ ارزشهای اسلامی، گفت: برگزاری چنین همایش هایی می تواند گامی موثر در خلق آثار فاخر شود.

وی با بیان اینکه تحقق وحدت حوزه و دانشگاه از مهمترین آرمان های انقلاب اسلامی بوده است، ابراز داشت: یکی از مهمترین مظاهری همکاری حوزه و دانشگاه، همراهی این دو قشر در زمینه های فرهنگی و ادبی است.

حجت الاسلام بنایی ادامه داد: قم به عنوان شهری مذهبی می تواند بستری مناسب برای این همکاری و انتشار آثاری با غنای مناسب در زمینه های شعر و ادب دینی باشد.

وی با اشاره به حدیثی مبنی بر انتشار اسلام از قم در آخر الزمان، گفت: این ظرفیت می تواند قم را در جایگاه قطب فرهنگی کشور و حتی جهان اسلام و تشیع قرار دهد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: تولید آثار فاخر ادبی طلاب و دانشجویان در این بستر مناسب می تواند در جهان اسلام منشا آثار و برکات فروانی شود.

وی با اشاره به جایگاه فعالیت های فرهنگی در برنامه پنجم توسعه، خاطر نشان کرد: با توجه به دقت این برنامه نسبت به فعالیت های فرهنگی، بسیاری از آرمانها وتفکرات انقلاب اسلامی می تواند در قالب شعر متعهد به جهان منتقل شود.

حجت الاسلام بنایی اظهار داشت: این امر با صرف وقت و تقویت شعرای توانمند می تواند محقق شود و قم می تواند به عنوان قطب فرهنگی تشیع این بستر را برای شعرای جوان فراهم کند.

وی با اشاره به سابقه فعالیت های ادبی و شعری در قم، گفت: این شهر از دیرباز محل برگزاری انجمن های ادبی و شعری بسیاری بوده و هست و حوزه های علمیه از طلاب جدید تا مراجع تقلیدی چون آیت الله مکارم شیرازی، ایت الله صافی، آیت الله حسن زاده آملی و بسیاری از بزرگان جایگاه ویژه ای برای شعر و ادبیات قائل هستند.

نماینده مردم قم، توجه علما به شعر را زمینه مناسبی برای پرداختن بیش از پیش به هنر در مراکز حوزوی دانست و افزود: سیر رو به رشد شعر در ایران نشان می دهد در کمترین زمان این اهداف می تواند محقق شود.
 

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM