جمعه, 28 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

برگزاری نشست قم‌شناسی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

http://www.banaee.ir/images/phocagallery/cultural_artistic/16/17-2-93-4.jpgبه گزارش خبرگزاری فارس از قم، پیش از ظهر امروز نشست تخصصی قم‌شناسی با حضور حجت‌الاسلام عبدالرضا ایزدپناه مشاور وزیر و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، بنایی معاون سیاسی امنیتی استانداری قم، دکتر صالحی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب رسانه قم در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام علی بنایی در سخنانی قم را از مهم‌ترین شهرهایی که تاریخ مشخص دارد دانست و اضافه کرد: کمتر شهری داریم که مانند قم، صفات این شهر و اهل آن به صورت شفاف در روایات آمده باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با ذکر چندین نمونه از روایات درخصوص قم و اهل قم اظهار داشت: با توجه به  معنا و تفسیر روایات موجود ما به آینده قم بسیار خوشبین هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از چاپ 21 اثر در خصوص قم توسط بنیاد قم پژوهی خبر داد و افزود: 21 کتاب دیگر نیز توسط این بنیاد در دست چاپ است.

بنایی با بیان اینکه ساخت فیلم حضرت معصومه(س) توسط بنیاد قم پژوهی در حال پیگیری است، ادامه داد: در این فیلم، تاریخ قم به نمایش در خواهد آمد.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست در سخنانی خود را از اهل قم دانست و گفت: قم یک منشور چند ضلعی است و همیشه برای مردم ایران، حتی شیعیان جهان یک قطب به شمار می‌رود.

سید عباس صالحی این شهر را به عنوان پایتخت هویت جدید سیاسی و یک نقطه ارجاع برشمرد و افزود: شروع انقلاب از قم بوده و این انقلاب با قم جلو می‌رود و با قم خواهد ماند.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه قم از قدیم الایام مهد اصلی حوزه‌های علمیه بوده، اضافه کرد، در جهان به عنوان پایگاه اصلی مرجعیت فکری دینی به قم نگاه می‌کنند.

صالحی حرکت‌های نو اندیشان دینی در قم را وجه دیگر این منشور چند ضلعی دانست و ابراز داشت: این حرکت‌ها توسط مؤسسات بیشماری در قم صورت می‌گیرد.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه قم خانه حضرت معصومه(س) است، تصریح کرد: تمام این خصوصیات است که قم را پایگاه تشیع کرده است.

وی در خصوص برگزاری این گونه نشست‌ها در حاشیه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: یکی از اقدامات معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه کتاب تهران، ایجاد فرصتی بود که نخبگان استان‌ها را به دور هم جمع کرده و با برگزاری گفت‌وگوهای مختلف، تعامل نخبگان تهران با سایر استان‌ها را شاهد باشیم.

گفتنی است، در این نشست دو تن از کارشناسان درخصوص پیشینه لهجه و گویش قمی و همچنین جایگاه هنر قم در قبل و بعد از انقلاب به سخنرانی پرداختند.

خبرگزاری فارس (لینک اصلی)
سه شنبه 17 اردیبهشت 1393

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM