جمعه, 28 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

از حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید محمود مرعشی به عنوان الگوی بزرگ کتابشناسی یاد می شود.

مhttp://www.ibna.ir/images/docs/000219/n00219390-r-b-010.jpgعاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: از حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید محمود مرعشی به عنوان الگوی بزرگ کتابشناسی یاد می شود.

حجت الاسلام والمسلمین  دکترعلی بنایی در آیین بزرگداشت هفتاد و هفتمین سالگرد تأسیس کتابخانه ملی و رونمایی از کتاب مرزبان فرهنگ که همت بنیاد قم پژوهی و کتابخانه حضرت آیت الله مرعشی نجفی انتشار یافته است اظهار داشت: فعالیت خانه کتاب ایران و کانون نویسندگان قم در خور تقدیر است زیرا در مدت کوتاه با چاپ و انتشار اثر نفیس مرزبان فرهنگ، خدمتی پربها به محققین و دوستداران فرهنگ و کتابخوانی ارزانی داشته اند.
وی ادامه داد: بی شک تأسیس و تجهیز کتابخانه عظیم حضرت آیت الله مرعشی نجفی توسط ایشان، نقش بسزایی در چاپ و انتشار این اثر و سایر آثار فاخر داشته و به امید خدا خواهد داشت.
رئیس بنیاد قم پژوهی اظهار کرد: کتابخانه حضرت آیت‌الله مالعظمی رعشی نجفی و آثاری که امروز ما شاهد آن هستیم، نشان از وسعت دید آیت‌الله مرعشی نجفی دارد. ایشان در این راه زحمات فوق‌العاده‌ای را متحمل شدند و به عنوان یک کتابشناس خبره و مسلط مطرح هستند. از این که از وی در ایران و جهان به عنوان الگوی بزرگ در کتابشناسی یاد می‌شود، برای ما مایه مباهات است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم خاطرنشان کرد: آنچه که فضلا و اهل فرهنگ فی الجمله به آن اذعان دارند، بلند همتی، وسعت نظر، نوآوری و ابتکار در پایه گذاری و تأسیس این مرکز بی بدیل می باشد.
حجت الاسلام دکتر بنایی با اشاره به اینکه کتاب و کتابخانه و جمع آوری نسخ خطی معیاری حقیقی در ارزیابی تمدن عظیم بشری به شمار می آید، تصریح کرد: مردم ایران و انقلاب اسلامی که مبشر تجدید بنای تمدن عظیم اسلامی می باشند بنابر آنچه در روایات ائمه معصومین بدان تأکید و تصریح شده است، زمینه ساز این تمدت عظیم می باشند و این کتابخانه که به سهم خود در منطقه و بخشی از جهان بی نظیر می باشد به عنوان نمادی از این تجدید بنا بشمار می رود.
وی بهره گیری از مدیریت حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید محمود مرعشی نجفی در اداره کتابخانه مذکور را مورد توجه قرار داد و گفت: مطالعه در نحوه تکوین این کتابخانه از آغاز تا کنون می تواند برای مدیران فرهنگی کشور درس ها و اشارات مهمی را در پی داشته باشد.
دکتر بنایی ادامه داد: اصل تشخیص اولویت ها و ضروری ترین نیازهای زمان، اصل اقدام و دوری از انفعال و بی انگیزگی، اصل اهتمام و بلندهمتی و اصل تمرکز بر هدف و خودداری از حاشیه از جمله این درس ها و اشارات محسوب می گردد.
معاون سیاسی امنیتی استاتدار قم ابراز داشت: رعایت و اعمال این اصول و همچنین تسلط بر علم نسخه شناسی، کتاب شناسی، دوراندیشی و آینده نگری جناب آقای دکتر مرعشی نجفی و همت  والد گرامیشان موجب گردیده که امروز این کتابخانه مورد تکریم و تجلیل نمایندگان اصحاب رسانه قرار گیرد.
وی ادامه داد: برنامه ریزی مدون و هدفمند برای احیای نسخ خطی و حمایت مالی و سرمایه گذاری لازم و مطمئن برای چاپ و نشر اینگونه آثار، درسی است که ما ازچندین دهه کار مستمر و بی وقفه فرهنگی این بزرگواران به دست می آوریم.

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM