جمعه, 28 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

ضرورت برنامه‌سازی دینی در رسانه ملی حرکت‌های عمیق است

007عضو فراکسیون روحانیون مجلس گفت: نوع نگاه و سیاستگذاری برنامه‌های دینی و مذهبی صدا و سیما باید به گونه‌ای باشد که مردم حرکت از سطح به عمق را دیده و باور کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علی بنایی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، با بیان این مطلب افزود: این حرکت از سطح به عمق به معنای آن است که مسئولان صدا و سیما باید به گونه‌ای عمل کنند که در هر طیف مخاطب و برای هر نیاز اعتقادی و دینی برنامه‌ای مناسب حال و مطلوب با شرایط آن قشر داشته باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این برنامه‌ها چه در قالب فیلم‌ها و سریال‌ها و چه در قالب میزگردها و سخنرانی‌ها باید ریشه‌های عمیق دینی را مد نظر داشته باشند تصریح کرد: بدون تردید رسیدن به چنین سطحی از برنامه‌ها نیازمند مطالعه، پژوهش و واکاوی متون و استفاده از متخصصان برجسته دینی است.

وی دستیابی صدا و سیما به اهداف ماندگار در حوزه برنامه‌های دینی و مذهبی را مستلزم شکافتن پوسته موجود و گشودن فضای جدیدتر در این حوزه دانست و گفت: به نظر می‌رسد با گذشت سال‌ها و یکنواخت شدن برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی نوعی کلیشه در حوزه برنامه‌های دینی صدا و سیما ایجاد شده است که باید در این زمینه تجدید نظر صورت گیرد.

دبیر کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جوانان بعد از مطالعه و تحصیل که کار اصلی آنهاست به سراغ تلویزیون می‌روند تا پاسخ پرسش‌های متعدد خود را بگیرند، افزود: جوانان به عنوان مهم‌ترین گروه هدف مخاطب رسانه ملی باید بتوانند از زمانی که برای تماشای برنامه‌های تلویزیونی صرف می‌کنند، بهره‌برداری کرده و از آن به عنوان یکی از پایه‌های تحصیل خود استفاده کنند.

بنایی افزود: اگر برنامه‌های مذهبی برای جوانان و سایر اقشار جامعه تنها جنبه گذران وقت داشته باشد نه تنها راهگشا نیست بلکه به ابهامات آنها نیز اضافه می‌کند.

خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (لینک اصلی)
دوشنبه 5 دی 1390

 

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM