جمعه, 28 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

استان قم در عرصه خبر به خوبی ایفای نقش کرده است

khabarnegarمعاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: استان قم در عرصه خبر به خوبی ایفای نقش کرده و یکی از شهرهای پرخبر است و به صورت هفتگی خبرهای فراوانی از مراجع تقلید از سوی خبرنگاران این شهر منتشر می‌شود.

 

حجت‌الاسلام دکتر علی بنایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: عرصه رسانه یکی از شغل‌های پرمخاطره است و خبرنگاران در این زمینه موظف هستند تا اخبار صحیح را به مردم برسانند و برخی اوقات از جان خود بگذرند تا در متن حوادث قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از رسالت‌های اصلی یک خبرنگار و کسی که در عرصه خبر و رسانه فعالیت می‌کند، صداقت و واقع‌نمایی است، به همان اندازه که واقع‌نمایی در کار خبری آشکار شود، اثرگذاری خبری بیشتر می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم عنوان کرد: در جاهایی که برخی اخبار به شکلی به طور کامل بدون حاشیه و شفاف عرضه می‌شوند، تاثیرات شگرفی در جامعه در سطح داخل و خارج به جا می‌گذارد، به همین دلیل یکی از وظایف اولیه خبرنگاران صداقت در خبر است.

وی با اشاره به اهمیت زمان در انتشار خبر گفت: خبر رسانی باید به گونه‌‌ای صورت گیرد که مردم بتوانند از آن به موقع استفاده بهینه داشته باشند، به طوری که اگر خبر دیر منتشر شود و با حاشیه همراه باشد، آن خبر اعتبار خودش را از دست می‌دهد.

دکتر بنایی یادآور شد: خبرنگاران نقش مهمی در افزایش اعتماد اجتماعی دارند و مردم به خبرنگار به عنوان راوی صادق نگاه می‌کنند و به میزانی که خبر با راستگویی همراه باشد مردم اعتمادشان بیشتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌های مختلف خبرنگاران خوش درخشیدند و امتیاز خبری کشور خوب بوده و توانستند سهم خوبی در جایگاه اجتماعی برای خود ترسیم کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم یادآور شد: مردم به جامعه خبری اعتماد دارند و احساس می‌کنند که می‌توانند نیازهایشان را از طریق جامعه خبری برآورده کنند، البته این اعتماد سرمایه است و خبرنگاران می‌توانند با آن زندگی کنند و شرافت خبرنگاری به حفظ اعتمادی است که مردم به آنها دارند.

وی با بیان اینکه استان قم در عرصه خبر به خوبی ایفای نقش کرده است، گفت: قم یکی از شهرهای پرخبر است و به صورت هفتگی خبرهای فراوانی از مراجع تقلید که در سطح ملی و بین‌المللی اثرگذار هستند، از سوی خبرنگاران این شهر منتشر می‌شود.

دکتر بنایی خاطرنشان کرد: مقامات کشوری به طور فراوان به قم سفر می‌کنند و زائران و شخصیت‌هایی که به قم برای زیارت حرم حضرت معصومه(س) و تشرف به مسجد جمکران می‌آیند، از ظرفیت بالای خبری برخوردار هستند.

وی یادآور شد: طلاب خارجی از ظرفیت‌های دیگر قم محسوب می‌شوند که در زمینه خبر اثرگذار هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم عنوان کرد:‌ خبرنگاران قم رشد خوبی داشتند و هر سال بر تعداد افراد تحصیل‌کرده و متعهد به این حوزه افزوده می‌شود.

خبرگزاری فارس (لینک اصلی)
جمعه 17 مرداد 1393

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM