جمعه, 14 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

امر به معروف و نهی از منکر سبب ایجاد مصونیت در شاکله نظام می‌شود

020خبرگزاری رسا ـ معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از پایه‌های اسلام و راه‌ ایجاد مصونیت در شاکله نظام اسلامی است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام دکتر علی بنایی، معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در گردهمایی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و نهادهای استان قم که در تالار معصومیه ساختمان استانداری سابق برگزار شد، یکی از محوری‌ترین برنامه‌های اجتماعی اسلام را امر به معروف و نهی از منکر دانست.

وی گفت: آیات قرآن و روایات وارده نشان می‌دهند که بحث امر به معروف و نهی از منکر یکی از پایه‌های اسلام و راه‌ ایجاد مصونیت در شاکله نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام بنایی خاطرنشان کرد: وقتی امر به معروف و نهی از منکر در نظام پویا باشد و همه مسلمانان نسبت به آن اهتمام داشته باشند قطعا جامعه اسلامی جامعه‌ای سالم و شاداب خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم تصریح کرد: در بحث امر به معروف و نهی از منکر باید به اجتماعی بودن آن توجه ویژه‌ای داشت، چرا که انجام این دو فریضه یک مسؤولیت فردی و شخصی نیست.

وی افزود: اگر منکر اجتماعی در جامعه رخ دهد باید برخورد با آن نیز اجتماعی باشد؛ به میزانی که یک موضوع نیاز به امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد باید همه افراد وظیفه خود را انجام دهند؛ چرا که اگر همکاری نباشد منکر از جامعه رخت بر نمی‌کند.

حجت‌الاسلام دکتر بنایی عنوان کرد: اگر منکری جنبه اجتماعی پیدا کند و هر فردی مسؤولیت خود را انجام دهد فاعل منکر خیال نمی‌کند در جامعه می‌تواند هر کاری دلش می‌خواهد انجام دهد.

وی در پایان بیان داشت: امیدواریم جامعه اداری قم با الگوگیری از رهنمودها و تأسی به سیره امام حسین(ع) به وظیفه خود عمل کرده تا بتوانیم شهر قم را از نظر امر به معروف و نهی از منکر الگو قرار دهیم.

خبرگزاری رسا (لینک اصلی)
شنبه 10 آبان 1393

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM