شنبه, 12 خرداد 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

حضور روحانیت در صحنه، ضمانت اجرایی عملکرد دولتمردان است

006نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه روحانیت و حوزه علمیه ضمانت اجرایی برای عملکرد دولتمردان به وجود آورده‌است، گفت: با اینکه رفتارهای غیرصادقانه‌ای با روحانیت صورت می گیرد اما این قشر باید به عنوان ملجاء مردم در صحنه باقی بمانند.

"علی بنایی"درگفتگو با خبرنگارخانه ملت، بحث حضور روحانیت درصحنه را سیاست امام خمینی (ره) دانست و گفت: کاربزرگ امام آن هم بعد ازسالهایی که روحانیت کنارگذاشته شده بود، تاکید برمشارکت روحانیت در سیاست بود.

وی با بیان اینکه حضورروحانیت درعرصه اجتماعی و سیاسی ازنظرامام یک اصل بود، گفت: روحانیت ملجاء مردم است و مردم روحانیت را پناهگاه خود می دانند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات با تاکید براینکه روحانیت باید درچنین شرایطی حضورخود درصحنه را حفظ کند وملجاء مردم باشد، افزود: امام بعد از انقلاب همیشه درمقابل هجمه‌هایی که به روحانیت می شد ایستادگی می‌کردند و امروز هم مقام معظم رهبری همین رویه را درپیش گرفته‌اند.

تاکید رهبر معظم انقلاب بر حضور روحانیت در صحنه

وی با اعتقاد براینکه حضور روحانیت درصحنه برای تصدی مسائل اجرایی یک امرشفاف دراعتقادات رهبری انقلاب است، ادامه داد: درسال گشته وقتی آقا به قم آمدند برهوشیاری روحانیون درمقابل تفکیک روحانیت از سیاست به عنوان پروژه عده‌ای تاکید داشتند ومرتبا عنوان می کردند که روحانیون به عنوان کارشناسان دین باید درصحنه باشند.

بنایی با اعلام اینکه به اعتقاد مقام معظم رهبری پشتوانه نظری وعملی نظام روحانیت است، گفت: روحانیت و حوزه علمیه ضمانت اجرایی برای عملکرد دولتمردان به وجود آورده‌اند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب معتقد هستند که روحانیت باید درصحنه بماند و در خانه مراجع بسته نشود، گفت: توصیه رهبری یک تعارف نبود، خودشان هم درعمل نشان دادند و دربحث انتخاب دولت دهم وقتی بحث‌هایی پیش آمد، رهبری معظم به رییس جمهور پیغام دادند که باید نظر مراجع لحاظ شود.

نماینده مردم قم با بیان اینکه درعملکرد مقام معظم رهبری به دیدگاه مراجع اهمیت زیادی داده می شود، تصریح کرد: یکی از نقاط اتکای مردم روحانیت است بنابراین عقل اقتضا می کند که مراجع دلسوزهمیشه در سیاست باقی بمانند.

وی ادامه داد: حضور روحانیت از باب تعارف و مسائل تشریفاتی نیست چون به لحاظ نظری کارشناس هستند و از جهت عملی هم در طول این ۳۲ سال روحانیت نشان داده برای رفاه مردم آنچه در توان است، خرج می کند.

برخوردهای غیرصادقانه با روحانیت

بنایی با بیان اینکه عده‌ای هستند که اساسا مخالف روحانیت هستند، با اعلام اینکه کاری به معاندها ندارم، تصریح کرد: صرف نظر از معاندها، عده‌ای در داخل کشور هستند کسانی که اسمی از اصولگرایی روی آنها است اما با روحانیت و مرجعیت ارتباط پیوسته‌ای ندارند.

وی ادامه داد: این عده درطول این سالها اگر نیازبه روحانیت داشته‌اند با استفاده ابزاری برای خود پشتوانه جمع کرده‌اند و بعد هم از روحانیت فاصله گرفته‌اند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس با اعلام اینکه با روحانیت برخوردهای غیرصادقانه صورت می گیرد، تصریح کرد: روحانیت رسما مورد بی‌مهری عده‌ای قرارگرفته است که اصل بر این شده که با توجه به تاکیدات رهبری، روحانیت در مقابل رفتارهای غیر صادقانه سکوت نکند و برای حمایت از مردم در صحنه بماند.

آیت‌الله مهدوی‌کنی در اجلاس شهریور ماه مجلس خبرگان رهبری با اعلام اینکه برخی به دنبال تفکیک روحانیت و سیاست هستند گفت: درخانه بزرگان مراجع نباید بسته شود و تفکیک روحانیت و سیاست که برخی همین فکرها در سرشان است از آن امورغلط در جامعه است.

خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (لینک اصلی)
خبرگزاری آنا (لینک اصلی)
مجلس نیوز (لینک اصلی)
دوشنبه 21 شهریور 1390

 

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM