جمعه, 25 خرداد 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

پیوند حوزه و دانشگاه همچنان اولویت جامعه علمی کشور است

http://www.ido.ir/myhtml/article/1387/m09/13870926021.jpgعضو فراکسیون روحانیون مجلس با اشاره به فرارسیدن روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: نیازهایی که در طلیعه انقلاب اسلامی باعث شد چنین روزی نامگذاری شود امروز با وسعت و گستردگی بیشتری همچنان وجود دارد.

حجة‌السلام والمسلمين علی بنایی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، با بیان این مطلب افزود: همانگونه که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مردان متفکری از حوزه به دانشگاه آمده و منشأ تغییر بنیادین در نظام اندیشه و آموزش کشور شدند، امروز نیز جامعه نیازمند چنین متفکرانی است و این پیوند باید هر چه بیشتر مستحکم شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در مورد گسترش کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی، وجود این کرسی‌ها را تبیین رابطه میان حوزه و دانشگاه ضروری دانست و گفت: امروز کشور ما توانسته است به برکت ارتباط موثر حوزه و دانشگاه در موضوعات و رشته‌های معاصر نیز دستاوردهای مهمی داشته باشد که از آن جمله می‌توان به گسترش علم در زمینه دانش الکترونیک و سایبری اشاره کرد.

وی وحدت حوزه و دانشگاه را یکی از پایه‌های حفظ نظام اسلامی در کشور ارزیابی کرد و افزود: در برهه کنونی که یکی از نقاط عطف تاریخی در کشور ما و جهان به حساب می‌آید رابطه موثر میان دو پایه علمی کشور یعنی حوزه و دانشگاه می‌تواند تعیین کننده بوده و نه تنها در داخل مرزهای کشور بلکه در کل جهان اسلام و عرصه‌های بین‌المللی اثرگذار باشد.

دبير كميسيون برنامه و بودجه مجلس از شهیدان بهشتی، مطهری و مفتح به عنوان سه چهره شاخص در پیوند میان حوزه و دانشگاه نام برد و تصریح کرد: در زمانی که تفکرات منحرف و اندیشه‌های مبتنی بر مادیات در فضای دانشگاه‌های کشور رواج یافته بود، بزرگانی چون این افراد از حوزه علمیه قم و دیگر حوزه‌های علمیه پا به دانشگاه‌های کشور گذاشته و در فضای منطق و علم پاسخگوی پرسش‌های دانشجویان بودند.

وی افزود: امروز هم مردان علمی حوزه و دانشگاه می‌توانند به اندازه سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی در جامعه تأثیرگذار باشند.

خبرگزاري خانه ملت (لينك اصلي)
يكشنبه 27 آذر 1390

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM