جمعه, 28 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

رئیس مجلس جایگاهی دیپلماتیک دارد

1عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، جایگاه رئیس مجلس را بسیار فراتر از جایگاه وزرا خواند و گفت: اظهارنظر ریاست قوه مقننه که شخصیتی شناخته شده در سطح ملی و بین‌المللی بوده فرصتی مغتنم برای بهره‌گیری دستگاه دیپلماسی است.

علی بنایی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر جایگاه برتر رئیس مجلس در حوزه سیاست داخلی و خارجی، ادامه داد: اظهارنظر شخصیتی در تراز آقای لاریجانی که هم در مسائل داخلی صاحب­ نظر بوده و هم در سطح بین­المللی شخصیتی کاملاً شناخته شده است قطعاً بر سیاستمداران منطقه تأثیر گذاشته و اثرات راهبردی خواهد داشت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر راهگشا بودن نظرات رئیس مجلس در سطح ملی و فراملی گفت: وی چه زمانی که در سمت ریاست شورای عالی امنیت ملی بود و چه اکنون که در سمت رئیس قوه مقننه کشور قرار دارد همواره با اظهار نظرهای سنجیده مسائل کشور را پیش برده است.

وی اظهارنظر رئیس مجلس را نوعی فرصت سازی برای دستگاه دیپلماسی خواند و گفت: وزیر خارجه و دستگاه دیپلماسی می­تواند با استناد به نظرات رئیس مجلس در مذاکرات آینده ایران با سایر کشورها شرکت کرده و دست پر از مذاکرات بیرون آید.

عضو فراکسیون روحانیون در مجلس هشتم تأکید کرد: ورود رئیس مجلس چه در موضوعات داخلی و چه مباحث خارجی همواره برای کشور فرصتی مغتنم بوده که دستگاه دیپلماسی می تواند از آن به بهترین نحو بهره بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس هشتم، با تأکید بر جایگاه برتر رؤسای قوا، افزود: رؤسای قوا به دلیل قرار گرفتن در جایگاه بالاترین صلاحیت برای اداره کشور و تنظیم کننده روابط ، از این حق برخوردارند که راجع به نحوه ارتباط ایران با سایر کشورها اظهارنظر کنند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه ومحاسبات مجلس، با تأکید بر جایگاه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دلیل جایگاه مردمی مجلس و نگاه ویژه ای که در دنیا به تصمیمات مجلس وجود دارد به طور طبیعی هر اظهارنظری از سوی رئیس مجلس به عنوان برآیند تفکر آحاد ملت از جایگاه قابل قبولی برخوردار بوده و می­تواند برای دستگاه دیپلماسی نقشی تعیین کننده داشته باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص روابط ایران و ترکیه گفته است که اظهارات اشخاص مختلف در دو کشور نباید بر روابط راهبردی ایران و ترکیه تاثیر منفی بگذارد و مواضع رسمی مسئولان ذیربط باید ملاک ارزیابی و عمل قرار گیرد.

خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (لینک اصلی)
خبرگزاری مهر (لینک اصلی)
خبرگزاری فارس (لینک اصلی)
خبرگزاری ابنا (لینک اصلی)
یکشنبه 20 فروردین 1390

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM