جمعه, 28 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

طرح اصلاح آيين نامه داخلي مجلس هفته آينده دوباره راي گيري مي‌شود

3طرح سوال از رييس جمهور در آخرين روز‌هاي سال نود در صحن علني مجلس مطرح شد. محمود احمدي‌نژاد در مجلس حاضر شد تا به پرسش‌هاي نمايندگان پاسخ دهد. علي مطهري نماينده تهران و طراح اصلي طرح سوال از رييس جمهور 15 دقيقه مهلت داشت تا سوال نمايندگان را مطرح كند. او اين كار را انجام داد و مهمترين نكات مورد سوال نمايندگان را مطرح كرد. پس از او رييس جمهور نطق خود را آغاز كرد تا پاسخ نمايندگان را بدهد اما او به جاي پاسخ روشن به پرسش‌هاي نمايندگان تنها با شوخي و خنده سخناني را زد و مجلس را ترك كرد.

طبق آيين نامه فعلي مجلس طرح سوال از رييس جمهور هيچگونه ضمانت اجرايي ندارد. يعني چه نمايندگان از پاسخ رييس جمهور راضي بشوند چه نشوند محدوديتي براي رييس جمهور ايجاد نمي‌شود. اين موضوع باعث شد تا نمايندگان به فكر اصلاح آيين نامه بيافتند. همفته پيش فوريت اصلاح آيين نامه راي آورد اما خود طرح راي نياورد.

 حجت الاسلام بنايي نماينده قم در گفت و گو با روزنامه 19 دي دراين باره گفت: يكي از نواقص  آيين نامه فعلي مجلس اين است كه طرح سوال از رييس جمهور به صورت ابتر و ناقص باقي مي‌ماند. يعني نتيجه خاصي گرفته نمي‌شود.

 وي ادامه داد: اين از ضعف‌هاي جدي آيين نامه است.  اين مساله به اين خاطر كه تا كنون بحث سوال از رييس جمهور را نداشتيم اين نقص ديده نشده بود. پس از مطرح شدن طرح سوال از رييس جمهور اين موضوع ديده شد و و جمعي از نمايندگان پيشنهاد دادند كه اين بند آيين نامه اصلاح شود. كليات اين طرح در جلسه علني راي آورد و بعد همانطور كه مي‌دانيد اصل پيشنهاد‌ها با اختلاف چند راي به تصويب نرسيد. قرار شد هفته آينده پيشنهاد جديد  دوباره مطرح شود راي گيري شود.

خبرگزاری فارس (لینک اصلی)
قم نیوز (لینک اصلی)
سه شنبه 29 فروردین 1391

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM