جمعه, 28 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

محافظت از انتخابات رهنمود رهبری است

rahbarنماینده مردم قم محافظت از انتخابات را رهنمود مقام معظم رهبری دانست و با انتقاد از موضع‌گیری کسانی که هشدار دهندگان به مراقبت در انتخابات را متهم می‌کنند، گفت: ظاهرا سناریویی که توسط گروه انحرافی برای دخالت در انتخابات ساخته شده بود، بر هم خورده و رفتار جریان انحرافی واکنشی به نقش بر آب شدن برنامه‌های آنها است.

حجت الاسلام علی بنایی در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت، با تاکید برعملیاتی شدن فرمایش مقام معظم رهبری مبنی برعدم دخالت قوا درانتخابات، گفت: در هر انتخاباتی، کشور بر پایه مردم سالاری دینی اداره می‌شود، یعنی نقش مردم در اداره کشور یک نقش واقعی و جدی است.

نماینده مردم قم درمجلس شورای اسلامی با بیان آنکه نقش مردم درانتخابات تشریفاتی و صوری نیست، افزود: نمی توان گفت ما خودمان کشور را مدیریت می کنیم ومعنای مردم‌سالاری هم آن است که مردم به رایی که می‌دهند امیدوار و مطمئن باشند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس با تاکید برآنکه مردم باید اطمینان داشته باشند که از رای آنها محافظت می شود، تصریح کرد: این اطمینان باید در تمام مراحلی که در سیستم برگزاری انتخابات وجود دارد، اعم از تعیین صلاحیت‌ها تا مسائل پایین تر از آن حاصل شود.

نباید افرادی از روی غرض انتخابات را مشکوک کنند.

عضو فراکسیون اصولگرایان ادامه داد: نباید خدایی ناکرده افرادی از روی غرض، جهالت و یا آگاهانه کارهایی انجام دهند که انتخابات را مشکوک کنند و یا زیر سوال ببرند تا اعتماد مردم سلب شود.

بنایی با بیان آنکه اگر اعتماد مردم سلب شود مشارکت مردم درانتخابات کمتر و اعتماد به نظام کم می شود، گفت: به همین جهت به ذهن می آید که دستور مقام معظم رهبری با توجه به تحرکات جدی جریان انحرافی درباره انتخابات مجلس نهم و باقی کارشکنی‌ها از سوی جریان انحرافی است.

نماینده مردم قم با تاکید بر آنکه محافظت از انتخابات رهنمود رهبری بوده است، تصریح کرد: رهبری این مورد را مطرح و از همه مسئولان خواستند که نگاهشان به انتخابات نگاه درستی باشد و مبادا از حرکات آنها این شائبه بربیاد که در انتخابات از آرای مردم حفاظت نشده است.

بنایی با انتقاد از موضع گیری کسانی که هشدار دهندگان به مراقبت در انتخابات را متهم کرده اند، گفت: عدم دخالت در انتخابات به عنوان دستور رهبری واضح و شفاف است.

وی با بیان آنکه موضع‌گیری و رفتارجریان انحرافی واکنشی به نقشه برآب شدن برنامه آنها است، گفت: ظاهرا سناریویی که توسط گروه انحرافی برای دخالت در انتخابات ساخته شده بود، برهم خورده است.

نماینده مردم قم اضافه کرد: چون سناریوی جریان انحرافی برهم خورده، الان حمایت کنندگان از توصیه رهبری را متهم می کنند، چرا که اگر سناریوی آنها به هم نخورده بود، ستاد مرکزی آنها نیز همچنان فعالیت می‌کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی روزیکشنبه - ۸ خردادماه - به مناسبت سالروز آغاز به کار نخستین دوره مجلس شورای اسلامی، طبق روال سال‏های پیشین با مقام معظم رهبری دیدار کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدارمسئولان سه قوا را به نگه داشتن احترام انتخابات توصیه مؤکد کردند و افزودند: هیچ کس نباید به هیچ نحوی در انتخابات دخالت کند تا انتخابات براساس روال قانونی انجام و مجلس بر اساس تشخیص و انتخاب مردم تشکیل شود.

خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (لینک اصلی)
مجلس نیوز (لینک اصلی)
خبرگزاری موج (لینک اصلی)
تابناک (لینک اصلی)
کینگ ایران (لینک اصلی)
انتخابات ایران (لینک اصلی)
دوشنبه 23 خرداد 1390

 

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM