شنبه, 12 خرداد 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

تضيعف فراكسيون اصولگرايان چرا؟

اين روزها در آستانه انتخابات فراكسيون اصولگرايان برخي افراد سعي دارند با فرافكني نقش خود را در ايجاد انشقاق در ميان اصولگرايان را پنهان كنند تا بتوانند نقش پر رنگ‌تري در تشديد اختلافات ميان اصول گرايان مجلس ايفا كرده تا بلكه براي جريانات انحرافي زمينه قدرت يابي بيشتري فراهم كنند.

به نظر مي ‌رسد نگاهي اجمالي و فهرست‌وار به برخي كنش‌هاي حاميان دولت در مجلس به بسياري از سئوال‌‌ها پاسخ داده شود.

1ـ با اين‌كه ما رهبري را تعيين كننده خطوط اصلي جريان اصول گرايي مي‌دانيم و ايشان شاخصه‌ها و خطوط اصلي اين جريان را تبيين كرده‌اند، ولي افرادي در مجلس كه حالت پدرخواندگي به خود گرفته‌اند، تعريف روشني از اصول گرايي ندارند و آن را ابهام آميز مي‌دانند.
2ـ آقاي رئيس جمهور و دوستان نزديك به ايشان منكر پشتيباني جريان اصول گرا و نقش حياتي اصول گرايان در انتخاب وي هستند و اساسا خود را مبري از اين جريان اصيل مي‌دانند.
3ـ اولين انشعاب و انشقاق در جهت تضعيف صف اصول گرايان توسط دوستان فراكسيون انقلاب اسلامي انجام گرفت.
4ـ مواضع خاص فراكسيون انقلاب اسلامي عليه هيأت رئيسه
5ـ طرح دوستان دولت براي خريد نمايندگان از طريق توزيع پول كه آقاي اصغر زارعي را نيز به واكنش كشانيد.
6ـ بازخواني پرونده سكوت آميز عملكرد اعضاي فراكسيون انقلاب اسلامي در ايام رأي اعتماد مجلس به دولت دهم.
7ـ تجمع در مقابل مجلس و سخنراني كيف انگليسي توسط نمايندگان عضو فراكسيون انقلاب

در پي انتخاب دكتر علي مطهري از چهره‌هاي منتقد اصولگرا به عنوان نماينده مجلس در هيأت نظارت بر مطبوعات افرادي كه فاقد رأي و اعتماد در داخل مجلس مي‌باشند، عدم وجود رأي يكپارچه اصولگرايان را متوجه فراكسيون اصلي اصولگرايان مي‌دانند در حالي كه آقاي مطهري از اعضاي همين فراكسيون اصولگرايان است كه در يك رقابت داخلي و طبيعي انتخاب شده است ولي سؤال از آقايان فراكسيون انقلاب اسلامي اين است اگر فراكسيون 200 نفره اصولگرايان نامزد واحدي را معرفي نكرد، چرا فراكسيون 20 نفره انقلاب اسلامي 2 نفر را كانديدا كرد.

آدرس غلط
اكنون كه رئيس دولت با تأويل سخنان امام مجلس را در رأس امور نمي‌داند و يارگيري‌هاي پنهان و نيمه پنهان در قوه مجريه طراحي مي‌شود تا جمع بندي آراي فراكسيون اصلي با مشكل رو به‌رو شود. از طرف ديگر اين دوستان دو سال است كه دكتر لاريجاني رياست فراكسيون و رياست مجلس را آماج انواع بد اخلاقي‌هاي خود قرار داده‌اند. تا فراكسيون را با ناتواني روبه‌رو كنند. و عملا در مسيري گام بر ‌مي‌دارند تا چاقو دسته خودش را ببرد. در چنين شرايطي هجمه دوستان ما در مجلس و دولت آن هم به صورت هماهنگ و سازمان يافته عليه هيأت رئيسه فراكسيون به ويژه رئيس فراكسيون نوعي فرافكني و آدرس غلط دادن به مردم و مخاطبان است.

وحدت افزايي
مقام معظم رهبري در سفر اخير به قم براي چندمين بار نيرو‌هاي وفادار به انقلاب و مسئولين تصميم‌گير را به وحدت و همگرايي فراخواندند. اين دغدغه امروز در سطح دولت و مجلس به چشم مي‌خورد. به منظور رسيدن به يك وحدت مطلوب و مؤثر در جريان اصولگرا پيشنهاد مي‌شود:

1ـ جريان اصول گرا آسيب شناسي شده و عوامل آسيب زا شناسايي و نسبت به رفع آنها اقدام شود.
2ـ ديدگاه‌هاي سازنده ريش سفيدان جريان اصولگرا و بازگشت به پذيرش نقش مؤثر و حياتي جامعه مدرسين و جامعه روحانيت مبارز به عنوان اركان روحانيت مورد توجه قرار ‌گيرد.
3ـ افراد عاقل و بصير و معتدل كه به دور از احساسات فصلي در ميدان مبارزه با انحرافات و كژي‌ها گداخته شده‌اند و بدون سهم خواهي براي حفظ و اعتلاي نظام و اسلام در تلاشند مورد اعتماد قرار گيرند.
در انتها براي اين‌كه گام مؤثر و حياتي برداشته شود، به نظر مي‌رسد حل مسأله جناب مهندس مشايي در پيش دوستان مشترك از يك ضرورت اجتناب ناپذير حكايت دارد.

تابناك (لينك اصلي)
خبرآنلاين (لينك اصلي)
آفتاب (لينك اصلي)
خبرگزاري فارس (لينك اصلي)
خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (لينك اصلي)
يكشنبه 9 آبان 1389

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM