جمعه, 28 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

باید احتیاط شود که عزادرای​ها به جولانگاهی با اغراض سیاسی تبدیل نشوند

emamhosseinنماینده پیشین قم گفت: آگاهی بخشی به جامعه با جناحی عمل کردن و سوء استفاده از تریبون عزاداری متفاوت است.

حجت الاسلام والمسلمین علی بنایی در گفت​وگو با خبرآنلاین با بیان اینکه یکی از افتخارات شیعیان این است که پیرو امام حسین(ع) هستند که در راه خدا اهل بیتش را هم به قربانگاه برد، گفت: باید شان این امام بزرگوار در مراسم عزادری​های ایشان رعایت شود و با استفاده از متون صحیح و روایات مورد تایید، مردم را با فرهنگ عاشورا آشنا کرد.
وی با اشاره به اینکه کتاب «مقتل» یکی از منابع معتبر برای سخنرانان در ماه محرم است، خطاب به مداحان و خطبا متذکر شد که درآوردن اشک مردم، از هر طریق ممکن صحیح نیست و نباید عظمت امام و یاران باوفای ایشان در این مسیر خدشه​دار شده و خدای نکرده با خوار کردن آنها، از مردم اشکی گرفته شود. اصلا چه نیازی است که برای اشک گرفتن از مردم دستاویز هر شیوه​ای شوند؟ ثواب عزاداری برای امام حسین در شناخت راه آن امام است. اگر واقعیت آن قیام به درستی برای مردم تبیین شود، حتما وسعت مظلومیت امام حسین (ع) دل هر شنونده​ای را می​لرزاند.
نماینده مردم قم در مجلس هشتم در پاسخ به سوالی که به استفاده انتخاباتی از تریبون​​های عزاداری اشاره داشت، گفت: مرسوم است که در ایام نزدیک به انتخابات، برخی افراد که نامزدهای احتمالی هستند مجالس روضه خوانی و ذکر مصیبت ترتیب دهند و یا در این مراسم شرکت کنند. گاهی هم برخی سخنرانان و مداحان مستقیم یا غیرمستقیم اشاراتی به موضوع انتخابات یا حتی برخی چهره​ها داشته و دارند.
بنایی با تاکید بر اینکه مجالس عزاداری برای امام حسین(ع)، مجالس آگاهی بخشی هستند، یادآور شد که آگاهی بخشی به جامعه با جناحی عمل کردن و سوء استفاده از این تریبون متفاوت است. نباید این سرمایه عظیم اجتماعی و مذهبی که در ایام محرم پدید می آید و مردم برای عزاداری به خیابان​ها می​آیند، با مسائل ناچیز سیاسی که خواسته​های نفسانی کوتاه مدت و بدون عمق است، خلط شود. از این رو باید احتیاط شود که عزادرای​ها به جولانگاهی با اغراض سیاسی تبدیل نشوند.

خبرآنلاین (لینک اصلی)
یکشنبه 5 آذر 1391

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM