شنبه, 15 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

در مراسم گرامیداشت سالگرد سردارحاج قاسم سلیمانی مطرح شد: یک انتخاب سخت، انسان را به انسان‌ برجسته، شاخص و الگو در جامعه تبدیل می‌کند

مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهید حاج قاسم سلمیانی با عنوان  تبیین ابعاد شخصیتی «سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» با حضور دکتر محمد جعفری در موسسه آموزش عالی

طلوع مهر برگزار شد.

سردار محمد جعفری در آیین گرامیداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که در محل دانشگاه طلوع مهر برگزار شد، با اشاره به اینکه باید در یادواره‌های شهدا با مخاطبان گفتگو کنیم و مسائل آن ها را حل کنیم، اظهار کرد: باید مخاطبین بدانند که شهدا از ابتدا چگونه مسیر خود را یافتند و در نهایت به کجا رسیدند.

وی تصریح کرد: ترامپ تصور می‌کرد برای دور دوم ریاست جمهوری آمریکا انتخاب می‌شود و باید با یک زبان دیگر با ایران حرف بزند و در این مسیر سردار سلیمانی را مانع بزرگی می‌دیدند و به همین منظور سردار سلیمانی را با هماهنگی با اسرائیل به شهادت رساندند و این موضوع را می‌توان در تبلیغات انتخاباتی ترامپ مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه نباید فکر کنیم که تمام شهدا از ابتدا شخصیت‌های عالم و عرفانی بودند، عنوان کرد: در بین شهدای ما افرادی با ظاهر و تیپ‌های مخلتفی حضور دارند ولی ما وظیفه داریم زندگی شهدا را کامل توضیح بدهیم تا جوانان احساس نکنند دیگر نمی‌توانند مانند این شهدا باشند و امکان رسیدن به این قله‌ها دیگر ممکن نیست.

این هم‌سنگر سردار سلیمانی با اشاره به اینکه کمتر شخصی می‌داند که سردار سلیمانی در زمانی که تقاضای عضویت در سپاه را داشت ابتدا عدم پذیرش شد، مطرح کرد: شهید حمید و مهدی باکری نیز در گزینش اولیه به همین شکل بودند، اما به دلیل اینکه تصمیم خود را برای ورود به سپاه گرفته بودند، با تلاش مستمر به این جایگاه رسیدند. بنابراین ما باید به این فکر کنیم که این افراد در آن زمان چگونه بودند و امروز به چه درجه‌ای رسیده اند.

وی با بیان اینکه اگر تنها آخر زندگی شهدا و عظمت‌ آن‌ها را نشان دهیم، نسل جوان راه را پیدا نخواهند کرد، خاطرنشان کرد: شهدا ستارگانی هستند که راه را به ما نشان می‌دهند ولی برای استفاده از این ظرفیت باید طریقه برگزاری مراسم‌های خودمان را تغییر دهیم؛ چرا که اگر تنها به بیان خاطرات بسنده کنیم پس از چندسال برای مخاطبین تکراری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شهیدان باکری نیز ابتدا از سپاه و جهاد سازندگی عدم پذیرش شدند، تصریح کرد: شهیدان باکری بعد از این اتفاق به جبهه رفته و در جنگ با دشمن بعثی خود را به اثبات رساندند و در نهایت نیز به عنوان فرماندهان جنگ به شهادت رسیدند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه برای بازشناسی شخصیت شهدا در درجه اول باید لحظه  تصمیم و انتخاب راه این شهدا را مورد توجه قرار دهیم، اضافه کرد: شهید تهرانی مقدم، شهید زین‌الدین و … نیز جوانان عادی جامعه بودند که در نقطه‌ای از زندگی خود تصمیمات مهم و سختی را گرفتند و به این درجه بالا صعود کردند.

وی با بیان اینکه اکثریت جامعه امروز از انتخاب‌های سخت  و پرریسک صرف نظر می‌کنند، اظهار داشت: اگر در تاریخ هم دقت کنیم بیشتر افراد بزرگ تنها یک انتخاب سخت داشتند و سپس به سعادت و بزرگی رسیدند. همین انتخاب است که انسان‌های عادی را به انسان‌های برجسته، شاخص و الگو در جامعه تبدیل می‌کند.

جعفری با اشاره به اینکه انتخاب سخت، لازمه رسیدن به اهداف بزرگ است، گفت: نتیجه انتخاب سخت است که جوانی روستایی به جنگ وارد می‌شود و به گونه‌ای از خود شایستگی نشان می‌دهد که به‌تدریج به سردار سلیمانی تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی در بسیاری از شرایط سخت شایستگی خود را نشان داد، عنوان کرد: سرکوب شورشیان شرق کشور بدون خون‌ریزی، هنر مدیریت و فرماندهی حاج قاسم به شمار می‌آید. پس از حمله به برج‌های دوقلو و تصمیم آمریکا برای حمله به افغانستان و یا تصمیم آمریکا برای عراق و سرکوب صدام حسین و … ازجمله مواردی بود که سردار سلیمانی با تصمیمات درست توانست به این شخصیت بزرگی که امروز از ایشان یاد می‌شود، برسد.

این هم‌سنگر سردار سلیمانی با اشاره به اینکه مشورت کردن و تحمل اختلاف نظرها نیز از جمله برجسته‌ترین خصوصیات سردار سلیمانی بود، خاطرنشان کرد: افراد مضطرب و دست‌پاچه نمی‌توانند در این موقعیت‌های بزرگ قرار بگیرند؛ چرا که برای موفقیت در شرایط مختلف، انسان باید آرامش درون خود را حفظ کند.

وی با بیان اینکه زندگانی انسان‌های بزرگ دارای ابعاد مختلفی است، یادآور شد: یکی دیگر از نکات مهم، محیط  اجتماعی و رشد و بالندگی شهدا است؛ چرا که این انقلاب اسلامی بود که فرصت شکوفایی را برای جوانان کشور ما مهیا کرد تا به مانند شهید سلیمانی به درجات بالا وکمالات انسانی برسند.

دبیرکل مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم نیز در انتهای این مراسم با اشاره به اینکه آگاهی از نحوه زندگی و تربیت شهدا برای نسل جوان امروز ما بسیار ارزشمند و مفید خواهد بود، اظهار داشت: نسل جدید و جوان با شرایط انقلاب و جنگ آشنا نیستند، ولی می‌توان با استفاده از این‌گونه ظرفیت‌ها وخاطره‌گویی‌ها این تجربه را به این نسل منتقل کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بنایی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم بیشتر این فرصت را برای دانشجویان فراهم کنیم، مطرح کرد: در دانشگاه طلوع مهر طرح یک‌شنبه‌های فرهنگی را با موضوعات شعر و طنز، سیاسی، اشتغال و مسائل اجتماعی با هدف اشتراک گذاری تجربیات گذشته برگزار می‌کنیم. امیدواریم دانشجویان ما بتوانند با بهره‌گیری از شرایط و امکانات تحصیلی، گام‌های مفید و اثربخشی را برای ارتقای فهم  دینی و علمی خود بردارند.

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM