دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

بنایی: در بسیاری از روایات به نقش سازنده قم در آینده اسلام اشاره شده است

 

qom2

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بنایی با بیان این که شهرقم از ظرفیت‌های بالای فرهنگی و هنری برخودار است، گفت: در روایات درباره برخی از شهرهای همانند کربلا و نجف و مکه سخن میان آمده است، اما در بسیاری از روایات به نقش سازنده قم در آینده اسلام اشاره شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی بنایی، مدیر بنیاد قم­پژوهی، در نشست این بنیاد که در مؤسسه طلوع مهر برگزار شد، به نقش و تاثیر شهر قم در آینده جهان اسلام پرداخت و گفت: بنیاد قم پژوهی تنها تاریخ قم را بررسی نمی­کند، بلکه این نهاد تاریخ کنونی و آینده این شهر را نیز رصد و بررسی می­کند.

حجت الاسلام بنایی با این که در روایات ائمه اطهار(ع) به نقش قم در آینده اشاره شده است، گفت: در روایات درباره برخی از شهرهای همانند کربلا و نجف و مکه سخن میان آمده است، اما در بسیاری از روایات به نقش سازنده قم در آینده اسلام اشاره شده است، و شهر قم را مرکز ترویج علوم دین در جهان معرفی شده است.

حجت الاسلام بنایی اظهار کرد: درمؤسسه طلوع مهر رشته آینده پژوهشی به وجود آمده و مباحثی همچون نقش تشیع و حوزه علیمه قم در آینده را دنبال می­کند؛ این رشته در دانشگاه­های قم، تهران، قزوین و رشت ارائه می­شود.

مدیر بنیاد قم پژوهی در ادامه سخنان با بیان اینکه شهر قم از ظرفیتهای فرهنگی، هنری و ورزشی مناسبی برخودار است، افزود: آثار فرهنگی و هنری هنرمندان شهر قم در کشور و خارج کشور قابل عرضه و ارائه است.

حجت الاسلام بنایی عنوان کرد: مناسب است که خیرین فرهنگی همچون خیرین مدرسه ساز در بخش هنری سرمایه گذاری کنند و حمایت‌های لازم را هنرمندان قمی داشته است.

مدیر بنیاد قم پژوهی با بیان این که مناسب است که با همکاری و هم­افزایی ادارات و نهادها آثار فرهنگی و هنر شهر قم گسترش داده شود، ابراز کرد: اداره فرهنگ و ارشاد استان قم در انجام فعالیت­های خویش از افراط و تفریط دوری کند و همچنین در ارائه آثار هنری به حدود شرعی توجه شود.

خبرگزاری رسا (لینک اصلی)
چهارشنبه 23 دی 1394

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM