چهارشنبه, 19 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

بنایی: حفظ هویت قم یک اصل است

حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی بنایی در جلسه بنیاد قم پژوهی که با موضوع («نقدگفتار» فضای شهری قم) با حضور جمعی از قم پژوهان و مهندسین معماری و شهرسازی  برگزار شد، گفت: بحث هویت شهری، بحثی است که از آن غفلت شده است و عمداً یا سهواً یا در گذر کار اداری و اجرایی مورد بی توجهی قرار گرفته و چون کار سخت است و برخی سختی کار را  که می بینند صورت مسئله را پاک می کنند یا موضوع را کمرنگ جلوه می دهند.

وی افزود: درسال های گذشته همیشه این بحث را داشته ایم و ما مکرر در بحث احیای هویت شهری با دوستان و صاحب نظران صحبت کرده و می گوییم؛ همین مطالب علمی و دانشگاهی را که شما درس آن را خوانده اید و از آن دفاع می کنید و درست هم است، اگر با وزیر، استاندار یا مسئولین مربوطه جلسه بگذاریم آیا به همین شکل از نظرتان دفاع می کنید؟که متأسفانه در آن جلسات به خاطر مباحث حاشیه ای، نظر واقعی و کارشناسی خود را نمی گویند. در واقع ما روی مطالب علمی خودمان ایستادگی نداریم .

15-10-94 1
حجت الاسلام دکتر بنایی افزود: مثلاً در مورد منوریل قم، یکی از کارشناسان، چون از نظر فنی و مهندسی به این نتیجه رسیده بود که منوریل برای قم جواب نمی دهد و ضرر دارد، از همان اول، علیرغم اینکه مورد بی مهری قرار گرفت، ولی روی نظر خود ایستادگی کرده است. لذا از دوستان و مهندسین خواهش می کنیم که مطالبی را که از جهت علمی و کارشناسی به آن می رسند روی آن ایستادگی کنند و آن را ابراز کنند و از گفتن نهراسند، چون مباحث و پروژه های بدون کار کارشناسی مثل همین منوریل می شود که الان برای قم معظلی شده است؛ یعنی با این هزینه صورت گرفته اگر بخواهد جمع شود، با یک مشکل مواجه می شویم و اگر بخواهد ادامه پیدا کند مشکلی دیگر دارد.

15-10-94 2
 ایشان افزود؛ پیشنهادها و مباحثی که در این جلسه مطرح می شود، در جلسه اتاق فکر توسعه استان قم نیز دنبال می شود، البته اینگونه مطالب را باید آنقدر گفت، شنید و نوشت تا موانع آن برطرف شود. اینکه افراد دلسوز در این جلسات وقت می گذارند، در واقع می خواهیم  برای حفظ هویت و توسعه قم، مطالعه و برنامه ریزی صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه که هویت شهر قم در حال نابودی است، افزود؛  قم حرم اهل بیت (ع) است و باید فضای شهری این شهرمقدس قابل دفاع باشد و هویت این شهر با این پیشینه و سابقه حفظ شود و حفظ هویت قم برای ما یک اصل است.

15-10-94 3
وی افزود؛ نیّت همه ما این است تا قم از جهت فضای شهری جایگاه مطلوبی داشته باشد و باید بحث های کارشناسی بکنیم؛ چون کار اگر کارشناسی شده باشد،حتی اگر دولت ها و سلیقه ها هم عوض شوند چون کار، کارشناسی شده است و استحکام دارد، همه از آن تمکین می کنند؛ اما اگر کار، کارشناسی شده نباشد و به اصطلاح پخته نباشد، آن کار اَبتر می ماند. لذا در مطلب علمی که به یقین می رسید نباید کوتاه آمد و آن را باید مطالبه کرد.

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM