جمعه, 28 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

برخی‌ها دنبال تحریف نقش قم در قیام ۱۵ خرداد ۴۲ هستند/ لزوم ثبت معنوی قیام خونین ۱۵ خرداد

enghelabمعاون سیاسی و امنیتی استاندار قم معتقد است که برخی‌ها به دنبال تحریف نقش برجسته قم و مردم این شهر در قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ هستند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علی بنایی شامگاه سه شنبه در جلسه بررسی کتاب مصور قم قدیم که با حضور جمعی از پژوهشگران و مورخان در بنیاد قم پژوهی برگزار شد اظهار کرد: شهر مقدس قم این افتخار را دارد که نقطه کانونی و مرکز ثقل شکل‌گیری انقلاب اسلامی بوده و شجاعت و ایثار مردم قم در قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ هیچ گاه از ذهن مردم پاک نمی شود.

وی با انتقاد از تلاش برخی افراد برای تحریف نقش مردم قم در این رویداد مهم تاریخی اظهار کرد: در سال‌های اخیر مراسم‌هایی در شهر ورامین با سخنرانی برخی شخصیت‌های سیاسی برگزار می‌شود که در این مراسم‌ها، ورامین را نقطه کانونی قیام ۱۵ خرداد معرفی می‌کنند و این سخنرانی‌ها از شبکه‌های سراسری پخش می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم تاکید کرد: اینکه مردم ورامین، پیشوا و باقرآباد در جریان مبارزات سیاسی علیه رژیم شاهنشاهی ایثارگری جانانه‌ای داشتند یک واقعیت است و کسی نمی‌تواند این واقعیت را انکار کند اما تحریف تاریخ پرافتخار قم زیبنده نیست.
حجت‌الاسلام بنایی با بیان اینکه نقش مردم قم در قیام خونین ۱۵ خرداد شفاف و واضح است، از نویسندگان و اهل قلم خواست پیرامون تبیین جایگاه قم در پیروزی انقلاب اسلامی اهتمام جدی داشته باشند.

وی همچنین به مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم تاکید کرد که برای ثبت معنوی قیام خونین مردم قم در ۱۵ خرداد ۴۲ جدیت داشته باشد.

آینده پژوهی قم از زمان ائمه مطرح بود

حجت‌الاسلام بنایی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از تلاش حسن قراگزلو مولف کتاب قم قدیم که تصاویر قم از دوران صفویه تا قاجار را جمع آوری کرده است اظهار کرد: تاریخ قم برای ما بسیار اهمیت دارد و قم از معدود شهرهایی است که روایات و فرمایشات مهمی از سوی ائمه اطهار درباره جایگاه آن به ثبت رسیده است.
به گفته معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم، آینده پژوهی قم از زمان ائمه اطهار مطرح بوده و این شهر در کلام ائمه اطهار از جایگاه والایی برخوردار است.

وی با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش پیرامون تاریخ شهر قم اظهار کرد: شهری که بدون تاریخ باشد همانند انسانی است که شناسنامه ندارد. زمانی که هویت واقعی یک شهر نزد اهالی آن نمایان شود، مردم افتخار می‌کنند که اهل آن شهر هستند.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام بنایی افزود: مورخان اسلامی از قدیم به تاریخ قم اهتمام داشتند و پژوهشگران بنیاد قم پژوهی باید تاریخ پرافتخار این شهر را برای نسل جوان و آیندگان تبیین کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم انتشار بیش از ۲۰ اثر را از خدمات بنیاد قم پژوهی ذکر کرد و گفت: حدود ۲۰ جلد کتاب توسط این بنیاد در دست چاپ است که امیدواریم با شادابی و نشاط علمی که در بین صاحبنظران و پژوهشگران بنیاد قم پژوهی سراغ داریم، این بنیاد بتواند الگویی برای بقیه استان‌های کشور باشد.

خبرگزاری مهر (لینک اصلی)
پنج شنبه 1 خرداد 1393

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM