جمعه, 28 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

قم جاي امني براي متكديان و معتادان پرخطر نخواهد بود/ بيشتر متكديان بومي نيستند

http://www.qompajoohi.ir/images/phocagallery/meeting/4-6-93/4-6-93%201.jpgقم - خبرگزاري مهر: معاون سياسي و امنيتي استاندار قم از اجراي طرح ضربتي جمع آوري متكديان و معتادان پرخطر در آينده‌اي نزديك خبر داد و از شهروندان خواست با دست اندركاران اين طرح همكاري كنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمين علي بنايي شامگاه سه شنبه در جلسه بنياد قم پژوهي كه با موضوع بررسي آسيب‌هاي اجتماعي در استان قم برگزار شد، گرايش و پيامدهاي استفاده از مواد مخدر صنعتي به جاي مواد مخدر سنتي را بسيار خطرناك توصيف كرد.

وي اضافه كرد: نگراني جدي در اين است كه مواد مخدر صنعتي در كارگاه‌هاي كوچك يا حتي خانه‌هاي فروشندگان و معتادان مواد مخدر توليد مي‌شود و امكان شناسايي و برخورد با توليدكنندگان اين گونه موادها دشوارتر است.

مردم احساس مسئوليت كنند

معاون سياسي و امنيتي استاندار قم اعتياد افراد به مواد مخدر را مايه وهن خانواده‌ها و جامعه دانست و يكي از مهم‌ترين روش‌هاي مقابله با اين پديده خانمانسوز را بالابردن احساس مسئوليت مردم براي مبارزه با موادمخدر ذكر كرد.

حجت‌الاسلام بنايي با طرح اين سئوال كه اگر سيل يا زلزله رخ دهد آيا منتظر مي‌مانيم نيروهاي امدادي در صحنه حاضر شوند؟ اظهار كرد: مبارزه با مواد مخدر و اعتياد هم به همين صورت نيازمند عزم ملي و مشاركت جدي مردم است.

وي در عين حال كه استفاده از روش‌هاي پيشگيرانه را براي مقابله با اعتياد كارساز دانست، اظهار كرد: اگر واكنش شديد اجتماعي در زمينه مقابله با مواد مخدر و اعتياد در جامعه و خانواده ايجاد شود تاثير برچيدن اين معضل بسيار زياد خواهد بود.

ساخت كمپ ويژه معتادان پرخطر

معاون سياسي و امنيتي استاندار قم از ساخت كمپ اجباري ترك اعتياد ويژه معتادان پرخطر در منطقه قمرود خبر داد و اظهار كرد: در اين كمپ امكانات متنوع رفاهي و ورزشي براي ترك اعتياد معتادان پرخطر در نظر گرفته شد و معتادان حداقل 90 روز در اين مركز نگهداري مي‌شوند.

حجت‌ الاسلام بنايي ظرفيت اين كمپ را 500 تا 600 نفر در هر دوره ذكر كرد و گفت: اگر اين تعداد معتاد پرخطر از سطح شهر جمع آوري شود آمار آسيب‌هاي اجتماعي و امنيتي از جمله سرقت، طلاق و رفتارهاي پرخطر كاهش مي‌يابد.

وي در پاسخ به دغدغه اعضاي بنياد قم پژوهي پيرامون نبود مهارت و شغل براي افرادي كه ترك اعتياد كرده‌اند، اين دغدغه را مهم دانست و افزود: يكي از كارهايي كه در مركز ترك اعتياد اجباري پيش بيني شده برگزاري دوره‌هاي مهارت آموزي است تا وقتي فرد معتاد پس از ترك اعتياد به دامن خانواده بر مي‌گردد از مهارت كافي براي انجام كار و كسب درآمد برخوردار باشد.

وي با بيان اينكه اين مركز به زودي مورد بهره‌برداري قرار مي گيرد گفت: پس از شروع به كار اين كمپ، طرح ضربتي جمع آوري معتادان پرخطر با جديت در قم اجرا مي‌شود.

بيشتر متكديان بومي نيستند

حجت‌الاسلام بنايي تكدي‌گري را يكي ديگر از آسيب‌هاي مهم اجتماعي در استان ذكر كرد كه متكديان در لواي گدايي مرتكب رفتارهاي پرخطر و آسيب‌هاي اجتماعي ديگري هم مي‌شوند.

وي غيربومي بودن متكديان را نگران كننده توصيف كرد و گفت: متكديان كه بيشتر آنها از استان‌هاي ديگر وارد قم مي‌شوند جايگاه و منزلت شهر مقدس قم را خدشه‌دار مي‌كنند.

معاون سياسي و امنيتي استاندار قم با انتقاد از حس ترحم برخي شهروندان نسبت به برخورد با متكديان اظهار كرد: اينقدر كه برخي مردم نسبت به متكديان احساس ترحم مي‌كنند، دلشان به حال جايگاه و وجهه شهر مقدس قم نمي‌سوزد.

حجت‌الاسلام بنايي از اجراي طرح ضربتي جمع آوري متكديان در آينده‌اي نزديك خبر داد و افزود: در كنار كمپ ترك اعتياد ويژه معتادان پرخطر، سوله‌اي ايجاد شده تا متكديان را پس از جمع‌آوري به اين مكان منتقل كرده و پس از شناسايي آنها، غيربومي‌ها را به شهر خودشان منتقل كنيم.

وي از شهروندان خواست در اجراي اين طرح ضربتي همكاري بيشتري با مسئولان و دست اندركاران داشته باشند تا به وجهه شهر مقدس قم بيش از اين لطمه وارد نشود.

خبرگزاری مهر (لینک اصلی)
چهارشنبه 5 شهریور 1393

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM